Wij zijn op werkdagen bereikbaar tot 17:30
Altijd bereikbaar voor uw vragen

Veelgestelde vragen over Poiesz Maaltijdgemak

Wij hebben de meest gestelde vragen over Poiesz Maaltijdgemak op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Of wilt u kennismaken met ons? U kunt ons bereiken via 088 511 5400, mailen naar maaltijdgemak@poiesz-supermarkten.nl of door het contactformulier in te vullen.
Wat is Poiesz Maaltijdgemak?


Poiesz Maaltijdgemak is een service waarbij maaltijden worden bereid en bij u thuis worden bezorgd. U kiest zelf hoe u de maaltijd bezorgd wilt hebben: warm of koelvers. Ook kiest u zelf hoe vaak en hoeveel maaltijden bezorgd worden. Zonder zelf te koken heeft u dagelijks een gezonde maaltijd op tafel en krijgt u genoeg voedingsstoffen binnen.

Wat zijn de voordelen van maaltijdservice?


Bent u zelf niet meer in staat om te koken? Via Poiesz Maaltijdgemak eet u 7 dagen per week gezond en gevarieerd en krijgt u genoeg voedingsstoffen binnen. Daarbij hoeft u geen boodschappen voor het warme eten te doen en niet meer te koken. Dit zorgt voor gemak, tijdbesparing en gezonde voeding.

Voor wie is Poiesz Maaltijdgemak geschikt?


Poiesz Maaltijdgemak is voor iedereen geschikt. Iedereen kan een maaltijd bij ons bestellen. Op de menukaart heeft u keuze uit de heerlijke Hollandse keuken zoals bijvoorbeeld aardappelen, slavink en sperziebonen. Of juist vergeten groenten, zoals postelein en schorseneren. Daarnaast kunt u iedere dag kiezen uit diverse buitenlandse gerechten, zoals nasi met saté of een tortellini schotel.

Hoe werkt Poiesz Maaltijdgemak?


Na uw aanmelding bij de klantenservice bespreken we op welke moment u een maaltijd wilt ontvangen. U kiest wekelijks uw maaltijden uit op uw persoonlijke menukaart. Op het afgesproken moment bezorgt de bezorger uw maaltijd of meerdere maaltijden aan huis.

Kan ik een informatiepakket ontvangen?


Als u nog vragen heeft nadat u de website heeft gelezen, kunt u hier een uitgebreid informatiepakket aanvragen. Geef hierbij aan of u geïnteresseerd bent in warme of koelverse maaltijden. Wij kunnen dit pakket via de mail of via de post naar u sturen.

Is het moeilijk om een maaltijd te bestellen?


Wij zorgen ervoor dat iedereen een maaltijd kan bestellen bij Poiesz Maaltijdgemak. U kunt op twee manieren uw maaltijd bestellen: handmatig en digitaal.

Als u handmatig uw maaltijd wilt bestellen, kunt u de menukaart meegeven aan de chauffeur. Het is ook mogelijk om uw maaltijd via het online bestelsysteem te bestellen. Na één telefoontje met Poiesz Maaltijdgemak krijgt u toegang tot het online bestelsysteem. Bijkomend voordeel van online bestellen is dat bijvoorbeeld ook uw zoon of dochter of anderen in uw nabije omgeving een bestelling op afstand voor u kunnen plaatsen.

Hoe kan ik mij aanmelden voor Poiesz Maaltijdgemak?


U kunt zich aanmelden door het aanmeldformulier op de website in te vullen en te versturen. Poiesz Maaltijdgemak neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op om de details te bespreken. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088 511 5400 of maaltijdgemak@poiesz-supermarkten.nl.

Hoe bestel ik een maaltijd aan huis?


Tijdens uw aanmelding geeft u aan of u via onze papieren menukaart wilt bestellen of digitaal de keuzes wilt doorgeven. De papieren menukaart neemt de bezorger één keer per week ingevuld mee retour. Zo kunt u wekelijks alleen of met uw naasten de menukaart invullen.

Werkt Poiesz Maaltijdgemak met een abonnement?


Poiesz Maaltijdgemak werkt niet met een abonnement. U bent geen lid bij ons, dus u zit nergens aan vast. Bij de aanmelding geeft u aan op welke dagen u standaard gebruik wilt maken van onze maaltijdservice. Wilt u hier eens van afwijken, dan kunt u dit op de menukaart aankruisen of telefonisch doorgeven. Wilt u de standaard dagen wijzigen? Geen probleem, wij passen dit zo snel als mogelijk voor u aan.

Kan ik tijdelijk maaltijden aan huis bestellen?


Ja, u kunt ook tijdelijk gebruik maken van onze maaltijdservice. Bijvoorbeeld na herstel van een operatie of tijdens de vakantieperiode. U kiest zelf hoe lang u de maaltijden wilt ontvangen.

Hoe bestel ik online maaltijden?


Wanneer u online wilt bestellen krijgt u na de aanmelding van de klantenservice een mail met daarin een inlog link en de bestelinstructie. Daarna kunt u gemakkelijk online uw maaltijden en boodschappen bestellen.

Hoe vaak bezorgen jullie een maaltijd aan huis?

 

Uw koelverse maaltijden worden 1x per week bezorgd op een vaste bezorgdag, deze wordt vooraf gecommuniceerd.

De warme maaltijden bezorgen we iedere dag. Het tijdstip kan af en toe afwijken doordat wij kiezen voor een zo’n efficiënt mogelijke route.

 

In welk gebied leveren jullie?


Wij bezorgen maaltijden aan huis in de provincies Friesland, Drenthe en Groningen. Wilt u weten of we bij u een maaltijd thuis bezorgen? Neem dan contact op met de klantenservice via 088 511 5400.

In welke plaatsen leveren jullie warme maaltijden?


Wij leveren onze warme maaltijden in een groot deel van Friesland, Groningen en Drenthe. Benieuwd of we ook in uw woonplaats bezorgen? Neem dan contact op met de klantenservice via 088-511 5400.

Hoe laat komt de chauffeur mijn maaltijden bezorgen?


Onze chauffeurs van de koelverse maaltijden rijden van 8:00 tot 17:00 uur de routes. U kunt bij klantenservice (088 511 5400 of maaltijdgemak@poiesz-supermarkten.nl) vragen hoe laat de chauffeur op uw adres is. 

 

De warme maaltijden worden op een vast tijdstip tussen de middag (tussen 10:30 en 13:00 uur) geleverd. Wilt u ’s avonds een warme maaltijd, dan zal dit tussen 16.00 en 18.30 uur zijn. Op dit moment is avondbezorging alleen mogelijk in Assen, Drachten, Leeuwarden, Tolbert, Leek, Roden, Nietap. Ook bezorgen wij ’s avonds in Groningen, Eelde, Vries en Haren met uitzondering van het weekend.

Wat als ik niet thuis ben en de bezorger staat met de maaltijd voor mijn deur?


Wij vragen u bij de aanmelding om ons een telefoonnummer te geven van een contactpersoon, deze hebben wij nodig op het moment dat de deur niet opengedaan wordt. Deze persoon wordt dan gebeld door de klantenservice om te vragen of er iets aan de hand is. Indien niet thuis nemen we de maaltijd mee retour. 

 

Indien u een sleutel heeft afgegeven zal de chauffeur, wanneer u niet thuis bent, de koelverse maaltijd bij u binnen zetten. Mochten wij geen sleutel in ons bezit hebben, probeert de chauffeur de maaltijd bij uw buren te bezorgen. Het is daarom goed om bij aanmelding aan te geven met welke buren u contacten heeft.

Kan ik een sleutel afgeven van mijn woning?


Wanneer u vaak niet thuis bent of niet snel bij de deur kan komen kunt u uw sleutel afgeven of de code van het sleutelkastje doorgeven. U heeft dan altijd uw maaltijd in huis en hoeft er niet voor thuis te blijven.

Kan ik een maaltijd uitproberen?


U kunt gratis en vrijblijvend een maaltijd uitproberen. U kunt hiervoor het formulier voor een proefmaaltijd invullen. Wij nemen contact met u op en stemmen af wanneer u de maaltijd wilt ontvangen. Samen met u nemen wij het dagmenu door en worden uw keuzes doorgegeven aan onze keuken.

Kan ik de maaltijd invriezen?


Het advies op onze warme maaltijden na ontvangst direct te consumeren niet in te vriezen. De koelverse maaltijden zijn wel geschikt om na ontvangst in te vriezen, maar vers is natuurlijk het allerlekkerst

Leveren jullie ook boodschappen?


Poiesz Maaltijdgemak is onderdeel van Poiesz supermarkten, waardoor wij gezamenlijk boodschappen bij u thuis kunnen bezorgen. Neem contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden in uw regio te bespreken.

PMG - klantenserviceAltijd bereikbaarDe klantenservice staat u graag te woord